REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
ustalony w dniu 20 Maj 2025 r w Wapienniku
obowiązujący w okresie od dnia 22 Maj 2025r
Sklep internetowy Stolarstwo Szczepaniak prowadzony jest przez: Przemysława Szczepaniaka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Przemysław Szczepaniak Stolarstwo z siedzibą przy ul. Główna 34, 42-165 Wapiennik, NIP: 574 208 42 07, REGON: 540 417 816, wpisaną do CEIDG.
Dane kontaktowe:
1) nr tel.: 723 881 388;
2) e-mail: stolarstwo.szczepaniak@interia.pl
3) adres korespondencyjny: ul. Główna 34, 42-165 Wapiennik.
SŁOWNICZEK:
1) Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony domeną internetową WebWave przez Przemysława Szczepaniaka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Przemysław Szczepaniak Stolarstwo z siedzibą przy ul. Główna 34, 42-165 Wapiennik, NIP: 574 208 42 07, REGON: 540 417 816, wpisaną do CEIDG.
2) Sklepy stacjonarne – detaliczne punkty sprzedaży, prowadzone przez Przemysława Szczepaniaka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: Przemysław Szczepaniak Stolarstwo z siedzibą przy ul. Główna 34, 42-165 Wapiennik, NIP: 574 208 42 07, REGON: 540 417 816, wpisaną do CEIDG.
3) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego , w tym w szczególności dokonująca zakupów.
4) Konsument – Klient będący osobą fizyczną, zawierający umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową lub umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tego Klienta, w sytuacji, gdy taka umowa nie posiada dla tego Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego Klienta działalności gospodarczej.
5) Ustawa - ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 roku pozycja
287 z późn. zm).
6) Produkt – towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a Ustawy sprzedawany przez Sklep internetowy.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do odstąpienia od Umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji. Umowy sprzedaży zawierane w Sklepie Internetowym są umowami zawartymi na odległość w rozumieniu art. 2 pkt. 1 Ustawy.
Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego oraz składania zamówień na produkty, niezbędne są: komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
Sklep internetowy świadczy na rzecz Klientów następujące usługi drogą elektroniczną:
a) umożliwianie zawieranie na odległość sprzedaży towarów w Sklepie Internetowym zgodnie z niniejszym Regulaminem,
b) umożliwienie rejestracji kont klientów w Sklepie Internetowym,
c) przesyłanie zamówionej informacji handlowej dotyczącej towarów.
§ 2 TRYB I WARUNKI REJESTRACJI
W celu dokonania rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się na stronie Sklepu internetowego, podając tam dane oraz hasło dostępu, a także akceptując regulamin sklepu oraz politykę prywatności. W wyniku prawidłowo dokonanej rejestracji, Klient otrzymuje dostęp do utworzonego dla niego konta, z którego może korzystać w ramach Sklepu internetowego po podaniu zgłoszonego podczas rejestracji adresu e-mail oraz hasła (logowanie).
Rejestracja w Sklepie Internetowym, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu Internetowego są nieodpłatne.
§ 3 ZAMAWIAJĄCY
Zamówienie może być złożone wyłącznie przez osobę posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
Składanie Zamówień na towary udostępniane w Sklepie Internetowym jest możliwe:
a) po dokonaniu rejestracji poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, zamieszczonego na stronie Sklepu Internetowego (zakupy przez rejestrację),
b) przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających realizację zamówienia (zakupy bez rejestracji),
c) przez zalogowanie się z użyciem danych do konta mediów społecznościowych;
d) w celu złożenia zamówienia konieczna jest akceptacja regulaminu oraz polityki prywatności.
Dane podane przez Klienta podczas rejestracji, przy zakupach bez rejestracji lub przekazane przy logowaniu z użyciem danych do konta, powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. W przypadku podania informacji niezgodnych lub budzących wątpliwości Właściciel Sklepu Internetowego może podjąć próbę kontaktu z Klientem w celu ich uzupełnienia lub weryfikacji. Właściciel Sklepu internetowego zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia uzasadnionego wątpliwościami co do tożsamości.
Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego konta w Sklepie Internetowym, ponieważ za ich pomocą następuje weryfikacja tożsamości zarejestrowanego Klienta w Sklepie Internetowym.
Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Klienta, jeżeli jego działanie w ramach Sklepu Internetowego naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich (w tym w szczególności prawa na dobrach niematerialnych), dobra osobiste osób trzecich, zasady współżycia społecznego lub postanowienia niniejszego regulaminu. O zamiarze zablokowania konta Klienta, Klient zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie Internetowym.
§ 4 SPOSÓB SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
Składanie zamówień przez Klienta odbywa się elektronicznie.
Klient akceptując towar dodaje go do koszyka. Następnie Klient podaje dane niezbędne do realizacji transakcji oraz wysyłki zamówionego towaru. Po wybraniu sposobu dostawy Klient wprowadza wszystkie potrzebne dane oraz sposób płatności.
Klient ma możliwość wybrania jednego z aktualnie dostępnych sposobów płatności: płatność online lub opłacenia przesyłki przy odbiorze. W warunkach braku wpłaty online Umowa nie dochodzi do skutku.
Klient potwierdza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty poprzez kliknięcie przycisku „Akceptuj”.
Po złożeniu Zamówienia, na wskazany przez Klienta adres e-mail wysyłana zostaje wiadomość, potwierdzająca złożenie Zamówienia przez Klienta oraz zindywidualizowany numer Zamówienia.
Zawarcie Umowy sprzedaży następuje w chwili wysłania na podany adres e-mail Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Jeśli zamówienie nie jest możliwe do zrealizowania w całości lub częściowo, Klient otrzyma taka informacje drogą mailową.
§ 5 ZAPROSZENIE DO ZAWARCIA UMOWY
Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu Internetowego stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
Ceny produktów wskazanych w Sklepie Internetowym są cenami brutto i wyrażone są w walucie PLN.
Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia produktu oraz miejsca dostawy. Koszty dostawy podawane są każdorazowo na etapie finalizacji zamówienia.
Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do kształtowania cen, w tym wprowadzania i odwoływania akcji, promocji, zniżek. Aktualna cena nie wpływa na wartość Umów zawartych uprzednio ani też nei podlega waloryzacji.
§ 6 USŁUGI SPECJALNE
Właściciel Sklepu Internetowego świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego usługę specyfikacji produktu polegającą na indywidualnym kształtowaniu cech produktu przez Klienta.
Dodatkowa usługa prezentowana jest w trybie wizualizacji.
Sklep Internetowy zastrzega prawo do odmowy wykonania usługi, jeśli prowadziłaby do wykonania produktu z elementami obraźliwymi, propagandowymi, naruszającymi prawa autorskie, wynalazcze i prawa własności intelektualnej lub niezgodne z prawem.
Z chwilą złożenia zamówienia Klient udziela Właścicielowi Sklepu internetowego licencji na wykorzystanie przez Właściciela Sklepu internetowego projektu produktu o treści:
“Oświadczam, że posiadam wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej do przesłanego pliku oraz treści w nim zawartych i udzielam Przemysławowi Szczepaniakowi prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą: Przemysław Szczepaniak Stolarstwo z siedzibą przy ul. Główna 34, 42-165 Wapiennik, NIP: 574 208 42 07, REGON: 540 417 816, wpisaną do CEIDG licencji na wykorzystanie zapisanego obrazu poprzez: wprowadzenie pliku do pamięci komputera i wykonanie jego kopii w celu realizacji usługi oraz rozpatrzenia reklamacji.”
Wyrażenie przez Klienta zgody na powyższą treść licencji ma na celu wyłącznie umożliwienie Właścicielowi Sklepu internetowego realizacji zamówienia oraz rozpatrzenia ewentualnej reklamacji Klienta. Właściciel Sklepu internetowego nie będzie wykorzystywał przesłanych plików w żaden inny sposób, bez odrębnej, wyraźnej zgody Klienta.
Sklep Internetowy zastrzega, że usługa specjalna może różnić się od prezentowanego wizualizacji.
§ 7 PŁATNOŚĆ I REALIZACJA
Formą płatności obowiązującą w Sklepie internetowym jest płatność kartą kredytową, przelewem bankowym, przelewem online za pośrednictwem serwisu PayU i za pobraniem. Płatność winna być dokonana natychmiastowo.
Nadanie przesyłki następuje niezwłocznie, w ciągu dni roboczych tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Klient powinien podać prawidłowe i dokładne dane do dostawy. Podanie przez Klienta nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy może spowodować wydłużenie czasu dostawy lub brak dostawy.
Firmy Kurierskie oraz firmy obsługujące Punkty Odbioru za pośrednictwem których dostawa może być realizowana posiadają własne regulacje, w przedmiocie czego nie ponosimy odpowiedzialności.
Zamówienia z odbiorem w Sklepie stacjonarnym oczekuje czternaście dni, po upływie których podlega sprzedaży na zasadach ogólnych.
Do każdego zrealizowanego zamówienia dołączany jest dokument zakupu w postaci paragonu.
W przypadku wyrażenia chęci otrzymania faktury, Klient akceptując niniejszy Regulamin wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Sklep Internetowy faktur, faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów w formie elektronicznej na podany przez Klienta adres mailowy (to jest na adres mailowy podany przez Klienta podczas rejestracji, wskutek aktualizacji danych w koncie Klienta lub podczas składania Zamówienia). Jednocześnie Klient oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresem e-mail.
§ 8 REKLAMACJA
Sklep Internetowy jest odpowiedzialny za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Konsumentowi i ujawniony przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania produktu Konsumentowi.
Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie określonym w art. 43b ust.2 lub ust. 3 Ustawy, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych tam oraz, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
Sklep Internetowy w ciągu czternastu dni kalendarzowych od otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego udzieli odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne.
W celu wykonania uprawnień związanych z niezgodnością Produktu z umową, Konsument powinien zgłosić do Sklepu Internetowego czego dotyczy niezgodność, przedstawić dowód zakupu i wskazać czego oczekuje.
Reklamacja na niezgodność produktu z umową, może zostać złożona przez Konsumenta pisemnie lub elektronicznie.
W przypadku, w którym Sklep Internetowy odpowiada za niezgodność produktu z umową, rozstrzygając reklamację, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi odpowiedzialności sprzedawcy za brak zgodności towaru z umową oraz biorąc pod uwagę żądania Konsumenta wymieni lub naprawi Produkt.
Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpić od umowy, gdy po upływie terminu usunięcia wad ujawniają się one nadal.
W przypadku złożenia przez Konsumenta skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sklep internetowy zwróci Konsumentowi należności zgodnie z przepisami Ustawy.
W stosunku do Klientów, którzy nie są Konsumentami, Sklep internetowy wyłącza odpowiedzialność (rękojmię) za wady sprzedanych Produktów.
Informujemy, iż dla konsumentów w Polsce dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§ 9 GWARANCJA
Wszystkie Produkty zakupione za pośrednictwem Sklepu internetowego są objęte 24 miesięczną gwarancją. Zasady gwarancji jakości określone są w specyfikacji produktu.
W przypadku braku zgodności Produktu z Umową, Konsumentowi przysługują środki ochrony prawnej wynikające z Ustawy. Gwarancja nie wyklucza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta z tego tytułu.
§ 10 ODSTĄPIENIE
Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy zawartej na odległość w ciągu trzydziestu dni kalendarzowych od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem sytuacji szczególnej specyfikacji produktu. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; Oznacza to, że nie istnieje obowiązek przyjęcia zwrotu towaru wykonanego na zamówienie Konsumenta lub na życzenie Konsumenta zmodyfikowanego.
Odstąpienie od umowy zgodnie z § 10 ust. 1 powyżej wymaga złożenia oświadczenia w terminie wskazanym w § 10 ust. 1 powyżej. Do zachowania terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
W przypadku wykonania prawa do odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu produktu, którego odstąpienie dotyczy w terminie czternastu dni. W terminie czternastu dni nastąpi zwrot Konsumentowi uiszczonej należności.
Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób nadmierny.
§ 11 ZWROT
Sklep Internetowy dokonuje zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu czternastu dni kalendarzowych w przypadku: odstąpienia od Umowy, nieodebrania produktu zamówionego, wykonania uprawnień wynikających z reklamacji, wadliwości zamówienia i jego anulacji.
Zwrot następuje w sposób tożsamy ze sposobem płatności.
§ 12 PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W). („RODO").
Szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych w Sklepie internetowym, opisane są w polityce prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.
§ 13 REGULACJE DODATKOWE
Informacje o produktach zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.
Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu poprzez zamieszczenie jego treści na stronie oraz wysłanie wiadomości e-mail do użytkowników zarejestrowanych.
Spory pomiędzy Właścicielem Sklepu internetowego a Klientem będącym konsumentem rozstrzygane będą przez sąd powszechny albo w trybie polubownym.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22 Maj 2025 r.
Kontakt:
Email: biuro@stolarstwoszczepaniak.pl
Tel.: 723 881 388
Adres:
Wapiennik, ul. Główna 34
42-165 Lipie